miercuri, octombrie 17, 2007

Pentru Roxana


Despre o stea
La geamul meu se pogori o stea ,sfioasa si gingasa imi ciocani in ferestruica sufletul sa-mi renasca…Usor ,usor apoi tot mai puternic asupra mea o raza ea-mi arunca ,induiosand gheata mea ….poate zambea fosforescent ,poate radia pasiune de-a reaprins cu a ei scanteie o piatra ce nu se regasea…poate vroia o lava tulburatoare pe-a ei lespede cioplita din dureri de cobalt…. Clipeam din gene neincrezator ,visand la a ei mreje …muscam din buze doritor in taina unui dulce tremur…stiam ca e elixirul meu si totusi nu aveam curaj sa cred, in amortirea unei clipe ce m-ar fi ahtiat prigonitor….mai mult visand, mai sovaielnic….ieseam din inchisoarea negurilor mele in curtea ce-mi astepta destinul in poleiala noptii de clestar….eram o umbra surda pasind spre taina cercului….sclipind cu voiosie ea-mi lumineaza calea ca-n maretia unui tandru reflector….DEVENISEM ZEU….era cumplit de arzator eram atat de insetat ,ea se juca duios, raza de raza …prin parul meu…avea un zambet de astru infloritor si parca cerul ei de nemurire traia intens acel miracol ametitor… ne priveam tulburati in voalul ei de soare nocturn si-n suflet dureri extatice prin mii de ani purtate ne consumau clipele de dor…eram doar noi si-o nemurire arzatoare ce saruta un nimb de amor….eram pierdut si o stiam si pentru nimic in lume n-as fi murit fara acel fior…o clipa poate ,un mileniu doar ,cine mai stie ?,cine sa vrea?....o noapte eterna in bratele unui astru cu sange mistuitor….calauzit de ea trecura vieti si lumi fara vreun contor….apoi deodata….in noaptea agoniilor s-a strecurat un nor…de unde a aparut?din care zbor?...incet ,incet steluta-mi ascundea si-n larga-i incruntare o trista amenintare, la conditia mea de adorator…parca se face rece…respiratia dragostei imi sufla spre intunericul tanguitor…razele rarite abia ma pot gasi; sa fie vreo vraja?...sa fie vreun accent stanjenitor……resimt dureri din umbrele paralizate ale posomoratilor ghetari…unde e ea?....unde e nectarul sufletului meu?...apare al doilea nor si-n zarea intunecata parca mai vine un cor ….turturi grele usor ma-mpresoara in neputinta razelor de un vals mangaietor…m-o fi abandonat magia unui crez in stele de amor?...lipsa ei imi inunda sufletul cu colti infipti in maduva ispitelor ….ma-ncapatanez sa plec ,ea trebuie sa revina ,ea e acolo si e doar un cosmar intamplator…un timp ce pare de otel in vibratia clipelor ….deodata totul inceteaza ….toata fanfara din vena voluptatii ,din setea celestului cutezator.
Nori rataciti ,constelatii razatoare ,adierea trista a ghetarilor….totul e mut….ma uit in jur….e-un ger de duiosie si-un cadru funeral….sa fi visat?...sa fi sperat in somn?...
…ma uit pe cer in locul drag ,o menghina sufletul imi strange, intr-o secunda de strigat muritor…e GOL……..e o gaura imensa, e un negru intunecat…e-o rana curgatoare din seva noptilor …e doar surzenia astrelor…lacrimi de gheata imi curma suflarea si nasc paloarea de mort pe-obrazul meu….e rece acum in viata mea ….e sete si-un chin din veacuri de smoala ce-mi roade tandretea care a inseninat candva,nu demult , chipul meu..sunt parasit….sunt singur…sunt gol…
…ma-ndrept usor spre-al meu pridvor cu laturi mari si cadrul gol …plecat, in fata neputintei, a nemuririi de-o viata, sec simbol..sunt fiinte care mor…sunt oameni care dor…ma-nchid tacut in carcera amintirilor... am mai zambit odata ranjetului florilor…aiurea imi numar pasii spre conditia-mi de muritor…a mai murit un crin pe lacul lebedelor..

Niciun comentariu: